Nieuwsdatum: 23-05-2014
U bent als VvE niet tevreden over uw beheerder. Nee, het ligt niet aan u! Blijkbaar komt het regelmatig voor dat beheerders onder de maat presteren.
In het eerste kwartaal van 2014 kwamen wij in totaal met 17 (!) VvE’s uit ons werkgebied welke wilden overstappen van VvE beheerder. Met de besturen hebben wij gesprekken gevoerd en de volgende klachten kwamen het vaakste ter sprake:
Als u als VvE (bestuur) niet tevreden bent over uw beheerder kunt u ervoor kiezen om een andere beheerder te zoeken.
Uiteraard kunt u offertes aanvragen. Daarnaast raden wij aan om ook een persoonlijk gesprek aan te gaan, dat is tenminste wat wij een prettige aanpak vinden. Want zo komen kunnen we goed bepalen wat er leeft, waar het aan schort en waar dus de behoeften en prioriteien liggen.
Het overgaan tot een andere beheerder dient in de ALV te worden besloten. Weet dat u te alle tijde de overeenkomst met de beheerder mag beëindigen, laat u niet van de wijs brengen!
Het bestuur kan vooruitlopend hierop offertes opvragen en gesprekken aangaan met potentiële nieuwe beheerders. Vervolgens kan het bestuur de offertes, bevindingen en advies in de ALV terugbrengen en via een stemmingsronde de keuze voor de nieuwe beheerder laten plaatsvinden. Het kan ook zo zijn dat het bestuur een mandaat krijgt van de ALV om deze beslissing te nemen.
U moet kunnen vertrouwen op goed en professioneel beheer. U heeft het recht om kritisch te zijn, neem geen genoegen met minder.
Spelen dit soort zaken binnen uw VvE? Ga met ons het gesprek aan of vraag een offerte op. Wij staan voor onze dienstverlening en voor uw belangen, neem contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Koen Hooft |